Cadangan Vitamin shaklee untuk diabetes @ kencing manis

{ Cadangan Vitamin shaklee untuk diabetes @ kencing    manis }


Penyakit kencing manis ataupun (BM = Diabetes melitus; Inggeris = diabetes mellitus merupakan sejenis penyakit yang dapat dicirikan dengan keadaan hiperglisemia (tinggi kandungan glukosa dalam darah), terutamanya selepas pengambilan makanan, pada penghidapnya.
Secara umumnya, penyakit kencing manis dapat digolongkan sebagai:

( Diabetes jenis pertama & Diabetes jenis kedua )

Mereka yang mengalami penyakit ini akan bergantung pada insulin untuk mengawal paras gula di dalam darah.
Ada di antara pesakit kronik kencing manis sekiranya tidak mengikut jadual pengambilan insulin akan menyebabkan mereka hilang daya penumpuan ( memory lost ).

pesakit kencing manis ini perlu menjaga kesihatan dan mereka tidak digalakkan bersukan aktiviti lasak kerana sekiranya mendatangkan kecederaan ( luka di kulit ) mereka sukar untuk sembuh.

Set kencing manis dari shaklee ini mampu untuk mengawal penyakit kencing manis ini dan sekiranya pengambilan supplimen ini secara teratur kekerapan penggunaan insulin mampu dikurangkan.Ini keranan penggunaan insulin yang tinggi tidak baik untuk tubuh badan.

Fungsi set kencing manis shaklee:-

GLA COMPLEX - menghalang komplikasi diabetes. Merendahkan gula dalam darah, berkesan untuk diabetes semasa hamil dan usia tua. Meringankan kebas dan kesakitan disebabkan oleh gula darah yang tinggi.

B COMPLEX - menukar makanan kepada tenaga iaitu dengan menukar lemak, karbohidrat dan protin kepada tenaga sekaligus mengurangkan masalah keletihan.

ZINC - membantu pengeluaran insulin, mengekalkan fungsi insulin, seterusnya memperbaiki diabetes.

Maka apa tunggu lagi, belikanlah untuk ayah bonda yang selama ni menghidap kencing manis dan perlu mengambil insulin setiap masa. Lihatlah perubahannya, inshaAllah.

Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...