Omega Guard

OMEGA GUARD

Sekilas mengenai Omega Guard..
Ianya diestrak dari ikan laut air sejuk (sardin, mackerel, herring, anchovies) di peairan negara Jepun. Omega Guard adalah 3 kali lebih tumpat dari ketumpatan hati minyak ikan. Berbanding dengan produk omega dipasaran, Omega Guard merupakan minyak ikan paling tulen di dunia yang mengandungi rangkaian spectrum penuh asid lemak Omega 3 semulajadi termasuk EPA, DHA, ALA dan banyak lagi. Satu kajian Omega Guard dapat membekalkan 905mg asid-lemak omega-3 EPA dan HDA.

Kebanyakan pengusaha-pengusaha kilang menggunakan kaedah penyulingan tekanan tinggi untuk mengekstrak minyak ikan, akan tetapi kaedah ini bukan hanya akan memusnahkan sesetengah nutrien, malah tidak boleh menapis kandungan logam yang membahayakan kesihatan. Shaklee menggunakan kaedah ultratulen bergred farmaseutikel teknologi terkini untuk menghasilkan Omega Guard. Ia dihasilkan melalui suatu proses penyulingan proprietari tiga molekul untuk  mengekstrak asid lemak omega-3 yang paling tulen dan paling semulajadi sementara menyingkirkan bahan berbahaya seperti plumbum, merkuri, arsenik, kadmium, dioksin dan PCB(polychlorinated biphenyl-merupakan bahan kimia industri yang sangat toksik.

Kenapa perlu memilih Omega Guard Shaklee???

* Asid lemak - Omega-3 merupakan asid lemak yang sangat penting yang tak dapat dihasilkan oleh badan kita. Oleh itu kita perlu mengambilnya dari makanan. Omega-3 dari asas tumbuhan tidak boleh ditukarkan kepada EPA dan DHA secara berkesan oleh badan. Omega-3 membantu rembesan prostaglandin dengan lebih berkesan untuk menghalang prostetomegaly dan membuang air kecil yang timbul daripada punca andropos. Ia juga boleh mengimbangi perubahan dalam kepekatan hormon wanita yang menyebabkan PMS, bagi kulit licin dan kemerah-merahan.

* Mencegah penyakit saluran darah dan strok - DHA dan EPA boleh menentang thrombosis, tekanan darah tinggi yang lebil lancar dan kepekatan darah, melicinkan saluran darah dan peredaran darah lancar. Oleh sebab itu, ia efektif untuk membantu mengekalkan tekanan darah normal dan ketegangan dileher atau sakit kepala. Ia juga merendahkan kolestrol, menghidar pembekuan darah di dalam badan, membantu mengekalkan tahap kesihatan trigliserida dan kolestrol LDL, mengawal masalah obesiti, mencegah arteriosclerosis, myocardial infarction, membantu mengurangkan risiko penyakit jantung.

* Membantu tumbesaran dan perkembangan otak janin dan membantu perkembangan memori- DHA adalah nutrien utama untuk otak, sistem saraf dan retina. Ia penting terutamanya pada 3 bulan terakhir perkembangan otak janin semasa di dalam kandungan. Susu ibu mengandungi kandungan DHA yang tinggi. DHA meningkatkan keupayaan ingatan dan pembelajaran, mencegah penyakit Alzheimer, memelihara penglihatan dan pendengaran dan mencegah migraine. Satu hidangan Omega Guard dapat membekalkan 905mg asid-lemak omega-3 EPA dan HDA.

* Meningkatkan sistem imun dan menyihatkan paru-paru - mengawal sistem imun seperti memperbaiki alahan kulit, psoriasis, demam hay, bronkitis, penyakit lelah, hepatitis, SLE dan penyakit buah pinggang.

* Menentang Kanser - kajian telah menunjukkan bahawa Omega-3 boleh mencegah kanser paru-paru, parudara, prostat dan kolon. Ia juga boleh meningkatkan enterogastritis, merangsang kesihatan hati selepas pembedahan dan membantu pankreas pesakit kanser untuk berfungsi dengan lebih efektif..

* Memelihara fungsi-fungsi sendi - paras asid lemak Omega-3 larut dalam tisu rawan. Oleh sebab itu ia boleh mencegah kemusnahan enzim yang membentuk tisu rawan. Ia mencegah arthritis, memelihara fungsi-fungsi sendi dan gout dengan effective.

* Mencegah Insomnia dan membantu mengurangkan tekanan - kajian telah membuktikan bahawa EPA dan DHA mempunyai keupayaan untuk menstabilkan emosi.

Pengambilan Omega Guard dapat membantu mengurangkan risiko penyakit jantung sebanyak 44%.

OMEGA GUARD...BAIK IBU HAMIL DAN MENYUSU...

Berdasarkan apa yang saya baca..gizi makanan seimbang menjadi faktor penting untuk perkembangan otak anak. bukan hanya ketika anak masih kecil atau sudah menjangkau ke alam sekolah rendah..tapi apa yang sang ibu konsume ketika hamil perlu juga diperhatikan yakni sejak anak masih berbentuk janin...


Dr Alan Logan, penulis buku 'The Brain Diet: The Connection Between Nutrition, Mental Health, and Intelligence' mengungkap, makanan yang dikonsumsi ibu saat hamil memengaruhi perkembangan otak anak.Di antara unsur-unsurnya adalah:


1. DHA Omega 3
DHA dan omega 3 sangat diperlukan oleh janin untuk perkembangan otaknya. Konsumsilah omega 3 terutama pada trimester ketiga kehamilan. Keperluan minimum omega 3 bagi ibu hamil adalah 300 mg per hari.
Ada dua jenis omega 3 yaitu EPA dan DHA. Sumber utama DHA adalah ikan laut, tetapi kontaminasi merkuri pada ikan laut sangat tinggi. Hal ini membahayakan perkembangan otak janin. Untuk itu konsumsi juga suplemen omega 3 untuk mengurangi kontaminasi merkuri pada janin. 
<-- Apa lagi...startlah makan Omega Guard Shaklee..minyak ikan terbaik di dunia..~mengandungi satu rangkaian penuh 7 jenis asid lemak omega-3 semulajadi iaitu EPA,DHA,ALA dll. EPA menyihatkan jantung dan sendi,DHA penting bagi perkembangan dan fungsi2 otak.3 capsules Omega guard shaklee mengandungi EPA 540mg & DHA 360mg .



2. Acid folic
Penelitian menunjukkan mengambil asid folat, boleh membuat janin lebih kuat. Wanita hamil atau yang berencana untuk hamil disarankan untuk mengonsumsi setidaknya 500 mcg asid folic<-- bcomplex shaklee mengandungi 8 jenis vitamin B yang diperlukan termasuk folic .

3. Mengurus STRESS dgn baik
Wanita yang planning nak hamil atau sudah hamil, harus mampu mengatur stres yang dialaminya dengan baik. Stress berarti Anda 'meracuni' janin dengan hormon stres yang bisa berpengaruh negatif pada perkembangan struktur otak janin. Saat stres atau untuk menghindarinya, konsumsilah makanan sehat untuk ibu dan janin.

4. Sayuran dan buah berwarna
Sayuran dan buah berwarna sangat penting untuk wanita hamil. Mengonsumsi sayuran yang memiliki pigmen warna memiliki pengaruh yang fantastis untuk menjaga suasana hati dan mengatur bahan kimia alami seperti serotonin. Perbanyaklah konsumsi bayam,stroberi, anggur, dan buah atau syuran berwarna cerah lainnya.

Apa pendapat anda?....dan bawah ni saya share pengalaman kak N yang memberi anaknya si Nasa mkn omega sejak usia setahun..dan juga apa kata laila yang mkn omega ketika pgnnt...jom baca

~Kak N -
 "....lagi dua bulan, genaplah Nasa berusia 3 tahun. Seawal usianya dua tahun setengah, dia dah sibuk nak ke Kumon belajar ngan abang Addin.Alhamdulillah nampak perbezaannya...memang dia matang walaupun dia adalah hantu sakat paling dahsyat dalam rumah.
Apa yang Nasa suka buat di rumah?Nasa akan ambil telefon cordless ibu atau apa sahaja yang boleh dijadikan telefon dan berlagak seolah2 sedang berbual dengan seseorang.... antara dialog Nasa ialah:

1. " Ya, nak order shaklee? berapa? 5....oh ok petang saya pos"....
2. " Oh anak tak selera makan? ooooo kesiannya"
3. "Nak buat order? Nak guna fax ke? Bayar dengan kad kredit?"

Sebenarnya ini adalah dialog yang memang setiap hari ibu keluarkan bila berurusan dengan pelanggan yang ibu kasihi sekalian. Nasa adalah seorang pemerhati and a good listener.Pernah sekali mamaAna telefon rumah dan dia dengan confident bertanya, "Ya saya, nak order trial pack ke?".Sehingga macam tu sekali. huahuahua....memang otak biz, kecik2 dah nampak bakat!Mulut Nasa sangat petah dengan kata-kata dan otaknya juga seligat mulutnya yang petis itu. Ibu rasa inilah kesan Omega guard yang ibu berikan pada Nasa seawal usiannya menjangkau 1 tahun.Kelmarin sedang ibu sibuk uruskan vitamin untuk abah, Nasa menyapa ibu di dapur...."Ibu, nak omega" . Memandangkan ibu dah beri omega sehari sebelum tu maka ibu memberitahu yang omega dah habis. Lantas Nasa bertanya lagi...."meh tengok botol?". Untuk cover, ibu berikan botol vitamin E yang sudah kosong.... jawab Nasa "Botol ni lain jek ,bu?"... Ibu hanya tersenyum melihat keletahnya yang cerdik itu.Kerana rasa tak puashati, dipegangnya lagi botol vitamin E itu dan mula menghidu ke dalam botol kosong itu dan bertanya..."Bau dia lain jek bu"MasyaAllah, cerdik akal punya budak! Dia tahu botol omega memang lain dari lain sebab belum kenal color jadi dia tak tahu nak menyebut. Tapi dia tahu bau omega adalah bau ikan....hahahaha. Jadi sebab taknak mengecewakan anak yang pintar ini maka ibu pun menghulurkan sebiji lagi pada dia dan abangnya Addin.Tahu apa yang keluar dari mulutnya selepas itu? ..... "Hah, Aca dah agak dah memang ada!"Ibu masih ingat lagi dirumah auntie Yus raya tahun lepas dimana Nasa dengan muka tak malu meminta auntie Yus sebiji Omega...nasib baiklah auntie Yus tu macam adik ibu sendiri kalau tak...tak tahulah nak tutup macam mana muka ibu...kekekekeke.Berbaloi juga lah ibu spend duit untuk beli omega bagi kat kalian...alhamdulillah

Credit:mamafaiz

Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...