????? MESTI RAMAI YANG TAK TAHU FUNGSI VITAMIN E KAN ?????


????? MESTI RAMAI YANG TAK TAHU FUNGSI VITAMIN E KAN ?????







1. Awet muda
• Ia melambatkan proses penuaan.
•Pengambilan yang konsisten sangat membantu dalam mendapatkan tekstur kulit yang cantik, menghilangkan parut dan jeragat, wajah nampak lebih berseri dan tidak kusam. Melembabkan kulit muka

2. cegah pertumbuh
an abnormal sel terutama kanser.
• Seorang teman sebelum ini mengalami masalah dimana tempat kemaluannya didapati mempunyai benjolan seperti bengkak ketumbuhan, beliau mengamalkan dua biji vitamin E selama 7 hari dan alhamdulillah ketumbuhan itu mengecut dengan sendirinya.
• Vitamin E membantu mengecutkan pertumbuhan abnormal sel dan melancarkan saraf terutama bagi ibu yang menyusu dan dapat mengelakkan bengkak susu yang berlarutan.

3. sangat membantu dalam aspek kesuburan. vitamin malam Jumaat ni!!!
• Jika nak cuba hamil..boleh ambik vitamin E.. dan nak lagi best..ambik GLA Complex..dlm GLA complex dh ada vitamin E tau...)
• meningkatkan pengeluaran air mani pada sesetengah lelaki. (lelaki mmg digalakkan ambik vitamin E nih..

4. membantu lancarkan aliran darah

5. Membantu mengatasi masalah saraf belakang terutama mereka yang sering mengadu masalah sakit bahagian belakang badan. di masa yang sama menguatkan dinding kapilari

6. membantu mempercepat proses baik luka.
• Sangat membantu apabila si ibu yang menyusu mengalami luka di bahagian nipple. Rata2 ibu yang menyusu akan melalui saat sukar apabila puting susunya melecet ataupun luka. Pengambilan yang konsisten sangat membantu si ibu recover dari kesakitan yang dilalui.
• Ia memelihara pembekuan darah yang normal dan penyembuhan, mengurangkan parut yang diakibatkan oleh sesetengah kecederaan

7. mengurangkan tekanan darah, membantu dalam pencegahan penyakit katarak, meningkatkan prestasi atlit, dan mengendurkan otot kaki dari kekejangan.

8. membantu kawasan erola yg gelap mengecil dan warna puting menjadi cerah semula dengan pengambilan vitamin E yang konsisten.
• Bagi wanita yang pernah melahirkan anak, perasankah anda kawasan erola iaitu kawasan bahagian puting susu menjadi besar dan gelap. Semakin banyak kelahiran akan membuatkan ianya semakin gelap.

9. mengurangkan kesakitan akibat pre-menstrual 
• Bagi yang mempunyai masalah pre-menstrual yang teruk.

10. membantu mengurangkan strecth mark 

11. menggalakkan kulit dan rambut menjadi sihat, dan membantu mencegah anemia dan “retrolental fibroplasia”, sejenis gejala mata yang boleh menjangkiti bayi pramatang.
Siapa yg perlukan Vitamin E ?????
- Mereka yg inginkan kulit yg cantik
- Yg ada masalah kulit – jerawat, jeragat, kulit kusam, tona kulit tidak sekata, stretchmark, parut2
- Anemia
- Mempunyai masalah saraf dan otot
- Darah tinggi
- Rambut gugur
- Atlit (elakkan kekejangan otot)
- Ingin hamil
- Diabetes


Dan...di Shaklee...kami pun ada vitamin E jugak
 

Bagi sebarang tempahan @ pertanyaan sila hubungi :
salmizah omar
Shaklee ID: 877011
Facebook: www.facebook.com/izziumlife
Blog : http://izziumlife.blogspot.com/
No tel/sms/whatsapps: 013-3752001

Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...