Krisis Pemulihan

'Healing Crisis'

Sesetengah orang akan melalui suatu jangkamasa penyesuaian apabila mula mengambil supplemen dietary. Simptom-simptom ini kelihatan seperti penyakit, tetapi ia sebenarnya tidak. Ianya adalah tindakbalas oleh tubuh kita kerana kekurangan khasiat disebabkan tabiat pemakanan kita. Apabila makanan berkhasiat dibekalkan dengan mengejut oleh supplemen, krisis pemulihan terjadi,

Dalam jangkamasa penyesuaian, ada kemungkinan penyakit-penyakit yang pernah dilalui tubuh dahulu akan timbul kembali. Biasanya ia akan terjadi untuk beberapa hari. Walaubagaimanapun, tubuh yang lemah akan mengambil masa yang lebih lama untuk pulih.

Keadaa ini disebabkan oleh toksin yang telah tertimbun di dalam tubuh kita untuk jangkamasa yang agak lama. Ini kerana sisi-sisa, makanan berkimia, lemak dan stress ditambah dengan diet yang tidak seimbang, kurang tidur dan antibiotik atau pengambilan ubat-ubatan. Supplemen dietary membantu mempertingkatkan sistem imun kita, kebolehan detoksifikasi serta pengawalan organ-organ kita.

Pada waktu detoksifikasi ini, ada kemungkinan pening, kelesuan, sakit kepala, ketidakhadaman (perut kembung, lapar), cirit-birit, kahak berlebihan, air kencing yang keruh, berasa hangat, berpeluh dan lain-lain keadaan. Simptom-simptom ini berbeza antara individu dan akan berlalu 1 hingga 2 minggu bergantung pada tahap penerimaan tubuh badan masing-masing terhadap supplemen.

Diwaktu jangkamasa krisis pemulihan ini, minumlah banyak air kosong, rehat yang secukupnya dan makanlah lebih sayuran dan buahan. Selagi mana kita memahami ini adalah simptom pemulihan, kita akan mudah melalui fasa ini.

Bagi sesiapa yang mengambil supplemen ini jangan berasa takut atau curiga sekiranya mengalami keadaan-keadaan atau situasi-situasi dia atas kerana selagi kita yakin dan percaya ianya adalah untuk kebaikan kita di masa akan datang...insyAALLAH ianya akan berlalu dengan lebih mudah dan pasti kita akan berpuashati dengan kesannya di masa akan datang. Sesungguhnya kita hanya mencuba yang terbaik untuk diri kita, keluarga dan masyarakat sekeliling. Selagi mana kita tidak berusaha,selagi itu ianya kekal seperti itu..

Jika ada sebarang pertanyaan atau pandangan bolehlah menghubungi saya:

salmizah omar
Shaklee ID: 877011
Facebook: www.facebook.com/izziumlife
No tel/sms/whatsapps: 013-3752001

Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...