Set Bersalin

Bagi ibu-ibu atau bakal-bakal ibu mesti pening kepala nak fikir atau cari apakah vitamin yang perlu diambil sewaktu berpantang nanti...nak ambil jamu kan risau tak sesuai pula...anak panaslah..susu keringlah dan bermacam-macam lagilah. Pengambilan vitamin dalam masa berpantang adalah sesuatu kemestian bagi ibu-ibu hari ini. Tempoh berpantang selama 44 hari itu terasa sangat lama bagi ibu-ibu yang baru melahirkan anak kerana pada masa itu kita masih dalam kesakitan akibat luka jahitan semasa kelahiran,badan sangat lemah akibat kehilangan banyak darah,emosi yang tidak stabil ditambah pula dengan ragam bayi yang lazimnya kerap menangis dan tak mahu tidur malam...sememangnya amat memenatkan..tidur pun tidak menentu...So,jadilah ibu yang bijak,cergas dan bertenaga dalam memilih set bersalin yang mana sesuai dan patut diamalkan.

Apa yang bestnya kalau mengambil set bersalin Shaklee ini...kerana set bersalin ini antara yang terlaris dan sering mendapat perhatian ibu-ibu di luar sana..Ianya terdiri daripada:

1)B-Complex - Asid Folik 
B-Complex bertindak sebagai penenang dan mengelakkan stress atau meroyan di kalangan ibu-ibu yang berpantang. Ianya juga berupaya meningkatkan pembentukan sel darah merah dan sangat penting untuk menukarkan makanan yang diambil menjadi tenaga. Justera itu, ibu-ibu akan merasa lebih bertenaga dan kurang letih. Vitamin ini juga memelihara kulit dari dalam dan penting untuk kecantikan.

2)Vita-Lea- Multivitamin - Zat Besi
Sangat penting diambil oleh ibu-ibu berpantang kerana vita-lea membekalkan 23 jenis vitamin dan mineral yang diperlukan oleh tubuh tetapi sukar diperolehi sewaktu berpantang. dZat besi pula sangat diperlukan oleh tubuh untuk menghasilkan sel darah merah, bagi menggantikan darah semasa proses kelahiran. Ibu-ibu yang kekurangan vitamin ini akan kelihatan pucat,letih dan tidak bermaya.

3)Vitamin C
Sangat penting untuk menyembuhkan luka jahitan serta membaik pulih tisu yang rosak selepas bersalin. Juga penting untuk meningkatkan sistem pertahanan badan kerana sebiji vitamin C Shaklee bersamaan 7 biji kita makan buah oren. Vitamin C juga penting dalam membentuk cologen dan penting dalam kecantikan kulit.

4)Zink
Sangat penting untuk membaik pulih luka jahitan luar dan luka dalaman. Makanan yang kaya dengan zink ialah ikan haruan. Agak sukar kalau hendak memasak atau memakan ikan haruan setiap hari. Justeru itu pengambillan zink setiap hari adalah pilihan yang tepat. bagi ibu-ibu yang berpantang. Zink juga membantu dalam masalah 'kediginan' selepas bersalin.

Jika semasa berpantang mengalami masalah sembelit atau susah dan sakit semasa membuang...cubalah ambil Ostematrix sekali,kerana Ostematrix ini akan melawaskan ibu-ibu yang mengalami masalah ini..

Untuk sebarang pertanyaan atau tempahan untuk Set Bersalin Shaklee ini bolehlah menghubungi saya:

Salmizah Omar
Shaklee ID: 877011
Facebook: www.facebook.com/izziumlife
No tel/sms/whatsapps: 013-3752001

Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...