Sustained Release Vit C 500mg

Setiap Vitamin C mengandung 7.5 hidangan sebiji buah termasuk kulitnya (500mg) dan pembebasan 1.5 vitamin c buah tersebut ke dalam tubuh kita setiap jam. Ujian klinikal telah membuktikan vitamin c di dalam 2 tablet vitamin C Shaklee (di dalam jurang masa 5 jam) mampu kekal di dalam plasma darah kita selama 24 jam. Setiap tablet mengandungi 120mg bioflavonoid (25 dari bioflavonoid, diekstrak dari kulit buah) yang juga dikenali sebagai Vitamin C Complex. Ia mempunyai kemampuan meningkatkan keberkesanan vitamin C di dalam tubuh kita, melegakan inflamasi, menentang infeksi baktetia dan radikal bebas.




Manfaat utama;
1) Membentuk kolagen.

     Kolagen adalah sebatian asas otot, tisu, gusi, rangka dan tulang rawan. Oleh itu,ianya mampu mempertingkatkan kedut dan menghalang otot menjadi lembik.

2) Memperbaiki simptom pendarahan.
    Kekurangan Vitamin C adalah penyebab gusi berdarah, lebam dikulit, pemulihan kecederaan yang lambat,kulit kering, ruam dan kulit kasar.

3) Peningkatan sistem imun
    Membina sel darah merah yang sihat untuk penyerapan zat besi yang lebih baik, membantu sel darah putih menentang bakteria dan kuman, mengukuhkan sistem imun, mempertingkatkan alergi hidung dan kulit,asthma. Juga menyingkatkan waktu pemulihan dan mengurangkan symptom flu dan selsema.

4) Memerangi kanser
   Ia adalah satu-satunya anti-oksidan yang berkuasa, meningkatkan interferon semulajadi tubuh dan merangsang pengeluaran T-cells untuk melawan sel-sel kanser dan membuang bahan kimia berbahaya dari tubuh kita dengan berkesan. Ia juga mampu menghapuskan radikal bebas sebelum ia menyerang sel-sel kita.

5) Mencantikkan kulit
    Pengambilan Vitamin C setiap hari mampu untuk menjadikan kulit cerah, melambatkan penuaan dan menyekat pembentukan pigmen. Pigmen adalah penyebab utama terjadinya jeragat.

6) Memperbaiki insomnia
    Ia memperbaiki insomnia, stres masalah berkaitan mental seperti keresahan.

7) Mengekalkan kolestrol sihat
     Ianya mampu mengurangkan kolestrol dan tekanan darah, mengekalkan kapilari darah yang sihat, menghindarkan arteriosclerosis, thrombus, menghalang pendarahan dalaman, hidung berdarah, pendarahan serebral dan skurvi.

Fakta tentang Vitamin C
*1 batang rokok mampu melupuskan 50-100mg Vitamin C
*Keresahan akan mempercepatkan penyusutan Vitamin C
*Kontraseptif dan pil penahan sakit akan menyusutkan Vitamin C yang banyak.
*Terlebih dos VitaminC (melebihi 12 kapsul) akan menyebabkan sedikit cirit-birit.

Adakah kita tahu????
Haiwan mampu untuk menghasilkan Vitamin C mereka sendiri,contohnya arnab mampu menghasilkan 18,000mg (18g) vitamin C sedangkan manusia tidak dapat menghasilkan vitamin C. Tambahan pula vitamin C larut-air dan akan hilang berterusan dari tubuh kita. Oleh yang demikian, perlu untuk kita mengambil vitamin C setiap hari. Vitamin C tidak memberi kesan toksik.

Oleh yang demikian adalah perlu untuk kita mengambil sekurang-kurangnya sebiji Vitamin C pada setiap hari untuk kesihatan dalaman dan luaran. Apabila badan kita cergas dan sihat,sudah pastinya kita dapat melaksanakan tugas harian kita(surirumah mahupun yang bekerja) dengan lebih pantas dan bertenaga..




Hidangan sudah tersedia di depan mata, hanya terpulang kepada hak masing-masing samada hendak atau tidak..Sesungguhnya mencegah itu lebih baik dari mengubati...Jika ada yang masih teragak-agak dan mengatakan ianya adalah mahal...lihat perbandingan ini....




Untuk sebarang pertanyaan dan tempahan bolehlah menghubungi saya:

salmizah omar
Shaklee ID: 877011
Facebook: www.facebook.com/izziumlife
No tel/sms/whatsapps: 013-3752001




Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...