Zinc Complex

Apakah perbezaan Zinc Complex Shaklee:
 Ianya dirumus dari zinc glukonat semulajadi bergabung dengan nutrien semulajdi yang lain seperti kalsium dan serbuk alfalfa untuk menghasilkan zinc yang mudah untuk diserap oleh tubuh kita. Zinc sesuai untuk pengambilan jangka panjang. Ianya berkesan dalam mengeluarkan logam toksik seperti kadmium dan plumbum dari tubuh.


 Istimewanya Zinc Complex ini kerana;
a) Membentuk kolagen Membantu pembentukan protin dan kolagen untuk pertumbuhan dan perkembangan kulit,kuku dan organ.
 b) Memperbaiki Diabetes Membantu pengeluaran insulin,mengekalkan fungsi insulin.
 c) Mempertingkatkan Sistem Imun Membantu pengeluaran kelanjar thymus. Kelanjar thymus mempertingkatkan sistem imun dengan pengeluaran T-cells untuk menentang kanser dan menghalang infeksi penyakit.
 d) Mempercepatkan pemulihan luka Mempercepatkan pemulihan luka dalaman dan luaran,pemulihan selepas pembedahan, memperbaiki alergi dan bintik dikulit
 e) Memperbaiki masalah prostat Melindungi kesihatan prostat, memperbaiki dan menyembuhkan benign prostatomegaly dan keadaan kerap kencing.
 f) Kemampuan seks lelaki Pengambilan zinc untuk jangka panjang mampu memperbaiki kemampuan seks lelaki, impoten dan meninggikan kiraan sperma.
 g) Ovulasi wanita Wanita memerlukan zinc untuk ovalasi.Ianya juga membantu dalam penguncupan uterus. h) Memperbaiki radang kulit Kajian menunjukkan pengambilan zinc sebanyak 4-8 tablet akan memperbaiki radang kulit seperti akne dan jerawat.





  Zinc di dalam prostat lelaki adalah 10 kali ganda dari organ lain. Ianya memainkan peranan penting dalam organ seks lelaki. Defisiensi yang serius akan mengakibatkan masalah seperti kematangan organ seks yang lambat,impoten,perkembangan yang kecil atau pincang pada testikel,kiraan sperma yang rendah,kemerosotan fungsi seksual,penuaan pra-matang dan gugur rambut. Oleh yang demikian, zinc amat diperlukan dari remaja hingga ke umur tua.

Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...